A Lucky Escape

Let the sun rise Let the birds sing Let there be light Let there be morning

Publicerad 2010-09-24 22:10:54 i Allmänt



Av alla program som finns på tvn tittade jag häromdagen på 16 and pregnant. Väldigt amerikanskt och vädigt dåligt, men de spelade en låt som jag kände igen och tyckte om. Efter att ha gnuggat mina geniknölar kom jag på att det var the perishers, ett indieband från norrland som jag lyssnade på för några år sedan. De blev mest kända för alla låtar som de hade med i vissa tv serier, ex grey´s anatomy. 
Deras låt When i wake up tomorrow har en av de finaste texter som finns, hade den till och med uppsatt på min vägg i flera år.


When I Wake up Tomorrow

If everything´s the same
When I wake up tomorrow - I´m giving up
If nothing here has changed
When I wake up tomorrow - I´m taking off

October left some wounds

but it took a while to see
It´s way to soon
to say what it´s done to me

But as long as I´m ok

I want to figure it out myself
Let´s just hope that in a day I´ll find a way

December came today

and I´m just as bored as ever
No way I´ll stay
I´ll leave this place forever

I hope there´s time to live a while before I die

and if some day I find that time I´ll try
to make the cold winter months seem just like warm July
I hope there´s time to live before I die

And as long as I´m ok I want to figure it out myself

Let´s just hope that in a day I´ll find my way

Kommentarer

Postat av: Melanie

Publicerad 2010-09-25 18:34:02

We like! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela