A Lucky Escape

första dagen i Juli

Publicerad 2010-07-05 20:22:58 i Allmänt

Var jag och mamma till Järna och Saltå Kvarn på en liten minisemester, vi kollade runt på antroposofernas skola och vårdhem, där finns konstiga hus och tankar om att leva ett enkelt och miljövänlligt liv. Nästa dag åkte vi till Saltå kvarn som ligger alldeles bredvid. Alla som känner  mig vet att jag är helt galen i Saltå kvarn, där fanns ett café där vi åt massor och sedan gick vi bananas i deras shop. Där köpte jag en jäskorg för surdeg oh ett ferment för att göra surdegsstart.


Så nu ska jag sätta igång att baka surdegsbröd =) får se hur det går.
Är just nu inne i en jädrans jobb period, är ledig en dag på 15 dagar. herrejisses, just nu varvar jobbet med att ligga död i sängen. Men det är bra för surdeg tar ju sin tid om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela