A Lucky Escape

Äntligen lite vår!

Publicerad 2011-04-18 19:37:50 i Allmänt

Nu känns det äntligen som vår, ett bra tecken är att alla får hybris här på campus och ska grilla, ett annat är pollen men det tar jag nästan som ett bra tecken. Igår var jag och Mattias och Melle ute och gick i två timmar skönt men en aning trött när vi kom hem.
Och idag började min vår VFU. Är i en förskoleklass, roligt att testa på men vet inte riktigt om det är något för mig. Här ingår det att vara med barn ändå upp till klass tre. Skolan ligger i ett område som har haft det  lite svårt socialt, många av barnen är uttåtriktade och har svårt att lyssna och sitta still. Det är ett helt annat tempo för mig som förra veckan var på temagestaltning med treåringar, helt plötsligt måste jag tänka på övningar för 6-8 åringar, skall bli kul och se hur de reagerar på mina estetiska övningar och tankar. Idag har vi bara varit ute och lärt känna varandra och njutit av solen.
När VFU är klarar har jag bara fyra tillfällen kvar på uni, sedan har jag gjort två år på utbildningen, sedan bär det av till Arvika och undersköterskejobb i två månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela